Monday, June 17, 2019

[Interview-Northside] Artistinterview: Phlake

https://phlakefansgalley.blogspot.com/2019/06/northside.html

Vi fangede Mads Bo og Jonathan Elkjær fra Phlake, inden de sprang på scenen for at spille søndag eftermiddag.

Nummeret ‘Pregnant’, der i efteråret var Ugens Uundgåelige på P3, inspirerede redaktionen til at snakke om de to gutters tanker om gravide kvinder, craving og forkælelse. For hvordan opstår ideen til et hit om graviditet og craving egentlig?

– Da Gisli, en fyr vi samarbejder med om tekster, pitchede ideen – jeg tror, det var den første idé overhovedet, han pitchede – var jeg lidt forundret. Jeg var sådan ”okay, det var da et mærkværdigt emne. En hyldest til gravide kvinder, siger I? Men lad os bare prøve det. Lad os tage ja-hatten på”, siger Jonathan.

Hverken Mads eller Jonathan har børn, så de måtte kaste sig ud i at forestille sig situationen.
– Min  søster havde lige været gravid, og derigennem havde jeg hørt et par gode historier og fornemmet, hvordan man kunne være i nogle situationer som gravid kvinde. Men jeg havde ikke haft det helt tæt inde på kroppen, som man gør, når man er i et parforhold, fortæller Mads.
Jonathan fortæller om deres research til sangen:

– Vi lavede mange hashtag-søgninger på Instagram. Om food cravings og gravide kvinder og kvinder, der spiser hundemad og sådan noget. Vi havde det ret grineren over at arbejde på det track, siger Jonathan.

https://phlakefansgalley.blogspot.com/2019/06/northside.html


Craver selv engang imellem
Men selvom ideen ikke kom fra dem selv, så har det ikke været noget problem at leve sig ind i de cravings, man kan få som gravid:
 
– Jeg kan sagtens sætte mig ind i en gravid kvindes situation, og jeg føler også, at jeg er lidt gravid en gang imellem. Ofte faktisk. På sådan en tur hjem fra studiet når det er blevet sent, eller når jeg har været i byen, så kan jeg godt gå gå ned i 7Eleven og kigge efter dejlige ting. For ikke så lang tid siden købte jeg et par jumbosnegle til en god pris – måske 28 kroner. Så havde jeg én til om aftenen, og så lå der også én til når jeg vågnede, fortæller Mads.

Drømmen om at tage på ‘snack patrol’
Og hvad så med fremtiden? Mener de det, når de synger, at de vil gøre stort set alt for en gravid kvinde?

– Drømmen for mit vedkommende, siden jeg var helt lille, er at få nogle børn og at have en gravid kvinde, som man kan forgude, siger Mads.

Mads håber, at han kan komme til at gøre nogle af alle de ting, ‘Pregnant’ handler om, i hvert fald en gang i mellem, den dag han skal være far.

Og gøre det med et lille kækt smil, så er det sjovest, siger han.
– Jeg er sikker på, at du bliver en god snack patrol, kommenterer Jonathan.





 

No comments:

Post a Comment