Wednesday, September 14, 2022

Jonathan IG

“Den bæredygtige by for børnene”

Således lyder det på Albertslund Kommunes hjemmeside og SoMe kanaler.

Men hvor dygtig er en by til at bære de sociale udfordringer uden indsatsen fra pædagoer, lærere, musikundervisere etc.?

Det vigtigste i mine teenageår var at have et sted at tage hen. Og for mig hed det sted Bakkens Hjerte.
Mine venner var der og de voksne sørgede for trygge rammer, hvori vi kunne forme os som mennesker.
Det var bl.a. her jeg fandt interessen for musik. Men det ku ligeså godt have været sport, dans, billedkunst, design eller noget andet.
Albertslund adskilte sig fra nabokommuner som fx Glostrup, ved at satse ekstra meget på kultur- og børneområdet; Forbrændingen, Badesøen, Fritids- og ungdomsklubberne, Musikteatret for blot at nævne nogle få ting.
Og Albertslund blev kåret til årets by 1995.

Albertslund musikskole var enorm ift. byens størrelse og havde fire gange så mange fuldtidsstillinger som fx Glostrup musikskole til sammenligning.
Flere af disse kulturområder er over de seneste 20 år langsomt blevet udhulet. Samtidig med en lind strøm af meningsløse administrationsbyrder, langsomt men sikkert, er hældt ud over de stakkels ildsjæle ind til bålet næsten er slukket.

Og nu er politikerne i Albertslund så i færd med at give dødsstødet til klubområdet - som spiller så central en rolle for de unge - i form af massive besparelser og centralisering af ledelsen.

Så her er mit opråb til politikerne i @voresalbertslund:

Man kan sagtens sparre på isoleringen, men den ekstra varmeregning bliver dyr!
Og Albertslund ender med at miste det særpræg og den magi, som alle dage har kendetegnet byen.

Jeg opfordrer jer til at være den bæredygtige by for børnene som I påstår at være.
Og føre en politik som I selv og jeres børn kan være stolte af ✊🏻

Swipe for bæredygtighed for børnene ➡️

#jegelskeralbertslundforikkeatværeligesomglostrup


 

No comments:

Post a Comment