Monday, July 18, 2022

Martin Johannes Larsen og Mads Bo Iversen har skrevet en sang til Jonas Vingegaard. Det er folkene bag 'Lidt til Lægterne'.


 

Danmark har fået gul feber. Jonas Vingegaard-feber. Tour de France-feber.

Feberen har nået så høj en temperatur, at der sågar er lavet en sang om Vingegaard, der i øjeblikket kører i den gule førertrøje.

Folkene bag kalder sig 'Lidt til Lægterne', og de så ingen anden udvej end at lave sangen.

- Der var op til flere af vores fans, der havde skrevet og spurgt, om vi ikke skulle lave en sang til Vingegaard.

- Vi havde ikke regnet med at skulle gøre det, men vi skylder ham det, for det er en kæmpe præstation. Hvis vi kan hjælpe Vingegaard med at vinde Tour de France, vil vi meget gerne det, siger Martin Johannes Larsen, der er den ene del af duoen.

Hvem er Lidt til Lægterne?

Lidt til Lægterne er et samarbejde mellem komiker Martin Johannes Larsen og forsangeren i Phlake Mads Bo Iversen.

Gruppen opstod inden EM-slutrunden i fodbold i sommer og udkom med korte sange, der handlede om spillerne.

Hurtigt blev det et hit, og i skrivende stund har de næsten 100.000 følgere på Instagram.

 

Havde overvejet det længe

Mads Bo Iversen udgør den anden del. Han er forsanger i Phlake. Idéen med Vingegaard kom for alvor ud over scenekanten, da han blev spurgt af en journalist fra P4, om de ville lave den.

- Vi snakkede om det allerede sidste år, da han kom ud af det blå. Jeg var ikke klar over, at han var så god. Der havde vi rigeligt travlt med alt muligt andet, så der tænkte vi, at det måtte vente til næste år.

- Jeg har skrevet den over weekenden. Jeg kunne mærke, at jeg var blevet ramt af Tour-feber. Jeg nåede lige at se 10-11 ryttere på enkeltstarten – deriblandt Vingegaard, siger Mads Bo Iversen.

Duoen er på ferie hver for sig, så Mads har stået for at skrive den, mens Martin har klippet det sammen. Og reaktionerne har været overvældende, fortæller Martin Johannes Larsen, der også er komiker.

- Det har overrasket mig, hvor hurtigt og godt folk har taget imod den. Den fik 20.000 likes på under en dag, siger han.

Vingegaard har ikke hørt den

Inden starten på 13. etape spurgte TV 2 SPORTs reporter Jonas Vingegaard ind til sangen.

Har du hørt, at Lidt til Lægterne har skrevet en sang til dig?

- Nej, det har jeg ikke hørt. Det er da sjovt. Det er specielt, at der er lavet en sang omkring mig, og det går helt amok. Selvfølgelig er jeg i gult, men der er stadigvæk lang vej til Paris, og jeg vil gøre alt, hvad jeg kan for at forsvare førertrøjen.

Hvis du får tid, så lyt lige til den, så lad os høre i morgen, hvad du synes om den?

- Det skal jeg gøre, lyder det fra Vingegaard.

 

https://sport.tv2.dk/cykling/2022-07-15-skrev-sang-til-vingegaard-og-fik-overvaeldende-respons

 

No comments:

Post a Comment